maanantai 19. joulukuuta 2016

Pikkujoulut ja viikonloppu


Viikonloppuna olin aivan joulufiiliksissä!

Haettiin perjantaina joulukuusi, joka piti tietenkin heti koristella. Ihan vain, että sai koristella sen hetken päästä uudelleen ja hieman eri tavalla. Pieni koira ei aivan ymmärtänyt kuusen funktiota sisällä, saati koristeita. Joulupallot olivat tietenkin hänen uusia leluja, häntä varten valikoituja. Nyt meidän kuusi onkin koristeltu hienosti puolesta välistä alkaen...

Lauantaina pidettiin pienet "pikkujoulut". Vähän ruokaa ja paljon puhetta. Tarkoitus oli tehdä jotain jouluistakin, mutta lopulta pöydässä oli vain erilaisia piirakoita ja dippivihanneksia. Ja joulusuklaata. Onneksi vieraat tuli omien mäkkipussien kanssa ihan tyytyväisinä.
Mun uniaikahan alkaa normaalisti viimeistään klo 22, joten vähän sai panostaa, että jaksoi pitempään. Tässä mitään mammaelämää vietetä, siirrytään suoraan mummovaiheeseen.  (Olin varmaan hyvää seuraa, sori A)

Eilen onnistuin keittämään riisipuuron ilman kummallisia sivumakuja, ei siis palanut pohjaan. Olin mainoksen uhri ja ostin Kiehu-maitoa. Se täytti lupauksensa hyvin. Tosin minunkaltaiselle maito-ongelmaiselle se oli ehkä vähän liikaa... Tekisi mieli kokeilla jotain kasvispohjaista maitoa, kun niitä normaalistikin käytän. Ainoastaan palaminen hieman arveluttaa.

Nyt käynnistyi jouluviikko, joka tavallaan voisi nostattaa joulufiilistä entisestään. Valitettavasti flunssa hieman vaikuttaa olotilaan, joka on siis yhtä harmaa kuin keli ulkona. Pitäisi vielä tehdä jouluostoksia ja suunnitella herkkuja, mutta juuri nyt jaksan syödä vain viikonlopun suklaita. Tämä on vain joku sympatiaflunssa, koska lähipiiri on kipeänä. Toivottavasti sympatiat eivät kestä kauaa.

Jotta elämä ei olisi yhtä joulua, olen myös kovasti pohtinut vaunuja. Ei mikään helppo aihe. Ajattelin naputella hieman ajatuksia asiasta, kun hiljalleen alkaa muodostua jotain mielipidettä. Vaunurallia siis seuraavalla kerralla.

Nyt ihanaa jouluviikkoa kaikille!

p.s Tästä tuli jotenkin todella päiväkirjamainen merkintä suoraan ala-asteelta. "Rakas päiväkirja, tänään olin koulussa ja ruoaksi oli pinaattilättyjä."

p.p.s Olen tosiaan niin vanha, että puhun vielä ala-asteesta, vaikka nykään se taitaa olla alakoulu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti